Gyermekpszichológia | Veszteségek feldolgozási lehetősége kineziológiával
     
óvoda hírek

óvoda hírek

óvoda hírek

Milyen halat adjunk és milyent ne a gyereknek? »
Rovat: Táplálkozás: egészségesen!
2018-12-07

Szüreti mulatság az óvodában »
Rovat: Szüret és vásár az óvodában
2018-10-08

Hagyományápolás, szüreti felvonulás »
Rovat: Óvodalánc óvodák írásai
2018-10-04

Szüreti vígasság a Lurkó Kuckó Óvoda szervezésében »
Rovat: Óvodalánc óvodák írásai
2018-10-03

Siklósi ovisok szürete »
Rovat: Szüret és vásár az óvodában
2018-10-01

Varázsjátékok, a Szocioemocionális Pedagógiai Terápia (SZPT) játékai az óvodai és az iskolai mindennapokban »
Rovat: Gyermekpszichológia
2018-09-26

Vidám évnyitó hét az óvodában »
Rovat: Óvodalánc óvodák írásai
2018-09-01

Óvodakezdés - praktikus tanácsok 2. »
Rovat: Óvodás leszek! Óvodakezdéshez tanácsok
2018-08-22

Milyen lesz a 2018/19-es iskolai év? »
Rovat: Iskolakezdés - Leggyakoribb kérdések
2018-08-13

Nyári élet az óvodában »
Rovat: Óvodalánc óvodák írásai
2018-07-05

Nyári népmeséink-Az évkörhöz illeszkedő népmesék 2.rész »
Rovat: Nyár óvodás korú gyermekkel
2018-07-02

A Sárkánykalandok Hévízen folytatódnak »
Rovat: Partnereink hírei
2018-07-01

Fessünk jéggel! »
Rovat: Játékok - amikre nyáron van igazán idő!
2018-06-30

Játékos tanulás - a nyári szünetre »
Rovat: Fejlesztőpedagógia
2018-06-11

Apróságok apróságai - A precíziós fogás alakulásáról és a túlféltésről »
Rovat: Fejlesztőpedagógia
2018-06-08

 
óvoda hírek

Farsangi hagyományaink »

Farsang az óvodáinkban »

Kreatív Tavasz »

Farsangi jelmezek »

Farsangi ételek »

 
      Frányó Zsófia összes írása (8)



Frányó Zsófia, természetgyógyász. kineziológus, pedagógus

Veszteségek feldolgozási lehetősége kineziológiával

Tomi anyukája kineziológushoz viszi kisfiát. Reméli, hogy ez a szelíd gyógymód segíthet 6 éves gyermekén, akinek néhány hete aggasztó tünetei vannak: nagyon fél az egyedülléttől, ragaszkodik édesanyja folyamatos jelenlétéhez. Korábbi kedves barátai látszólag nem érdeklik, az óvodában sem marad szívesen és nagyon megrémítik olyan hétköznapi dolgok, mint az esős idő.

A tünetek mellett mesél kisfia életének korábbi eseményeiről, egy csúnya orraesésről totyogós korában, majd nagy nehezen beszélni kezd a családról is: egyedül neveli két gyermekét, édesapjuk két évvel korábban szívroham áldozata lett. Láthatólag vonakodva beszél a témáról Tomi előtt, vagy talán saját érzelmeit leplezi.

A kicsi nem szeretné, hogy anyukája kimenjen, de beleegyezik a közös munkába. Míg rajzot készít a családjáról, felmerül a kérdés, hogy hol van az apukája. Azt mondja, nem tudja. Kérésre őt is lerajzolja egy külön lapra, és közben szabadon mesél róla, mire emlékszik, milyen volt, miket csináltak együtt...

A kineziológiai munka a jelenben kezdődik, teszteléssel derül ki, milyen módszerek oldanák a kisfiú szorongását. Meridiánjainak kiegyensúlyozása az első feladat, néhány pont masszírozása, és egy egyszerű színbalansz segít, melynek során csukott szemmel elképzeli, hogy mindene piros, sárga, stb., mint a Barba-család tagjainak.

A múltban is dolgozni kell: visszanézünk az édesapa halála utáni időkre. Hallással kapcsolatos oldás szükségét jelzi az izomteszt, ezért megkérdezem: mit hallott az apukája haláláról. Miközben a fülét masszírozzuk, elmeséli, hogy nem emlékszik semmire, de tulajdonképpen szeretné tudni, hogy édesapja hova lett és miért ment el. A hallott és elfeledett szavak kiváltotta érzelem eközben oldódik.

Pár szót beszélgetünk a halálról (a család hitrendszere szerint), és Tomi megtudja, hogy bár az apukája nem lesz vele többé, biztosan jól van, és mindig szeretni fogja őt. Még egy szimbólumot is választ, amely ezt a szeretetet jeleníti meg számára; ez a szimbólum egy napocska. Erre a napocskára könnyű emlékeznie, és bármikor jó érzés rá gondolnia.
Tomi házifeladatokkal tér haza: rajzolnia kell édesapjával közös élményekről, beszélgetni a családtagjaival erről (ez persze nem csak neki segít a feldolgozásban), és naponta ismételni néhány egyszerű tornagyakorlatot.

Még négy alkalommal látogatnak el kineziológushoz, másodszorra már az anyukája nélkül is szívesen marad a kisfiú. További oldásokra kerül sor, melyeket Tomi játéknak tekint, és szívesen használ otthon is, mert segítenek félelmei eloszlatásában.

Nagyon kevés gyermek olyan szerencsés, hogy veszteségek, traumák nélkül nőjön fel, egy családtag vagy akár csak egy kedves háziállat halála, a szülők válása, egy költözés, vagy óvodaváltás mindenkit megvisel. Az, hogy a gyerekek az érzelmeiket nem mindig fogalmazzák meg, nem jelenti azt, hogy nem is érintik őket ezek az események.
A kineziológia a test, lélek és szellem harmonizálásával foglalkozik, természetes módon. Alapvető eszköze az izomtesztelés, a testnyelv egy formája, amely lehetővé teszi olyan információk feltárását is, amelyeknek tudatosan nem vagyunk birtokában, így a módszernek egyáltalán nincs korhatára, működik kisgyermekek esetében is.

Alapfeltevése, hogy szervezetünk csodálatos működése zavartalan, ha harmóniában élünk önmagunkkal és környezetünkkel. Célja ezért megtalálni azokat a problémákat, amelyek mégis gátolják a test és lélek egészséges állapotának megőrzését, és így lehetővé tenni a szervezet számára az öngyógyítást. Az egyensúly megteremtésének alapja mindig a stresszoldás, régi sérelmeink elsimítása, a máig fájó „tüskék" felkutatása, a lélek gyógyítása. Az okok feltárásával és oldásával nagyon sok betegségen, problémán lehetséges segíteni, legyenek azok lelki (döntési helyzet, veszteség, önbizalomhiány, szorongás) vagy testi tünetek (allergia, emésztési gondok, gyakori fejfájás vagy alvászavar, stb.).

Az izomteszt lehetővé teszi, hogy mindig a gyógyulni vágyó számára legmegfelelőbb úton haladjunk, a munka során sosem a kineziológus hozza a döntéseket.

A kineziológus nem gyógyító, még csak nem is egy-egy specifikus probléma szakértője, hanem egy harmonizáló eszköztár tudója és egy közvetítő, segítő kéz az öngyógyításhoz.
A siker alapja a megfelelő célmondat meghatározása, amely történetünk kis Tomijának esetében például a következő lehet: „Boldog vagyok, mert szeret az apukám!" Ez a mondat mindig a vágyott állapotot írja le, elsőre talán nehezen elfogadható, gyakran már kimondása is nehézségekbe ütközik. Mégis, ez segíti a gyógyulni vágyót leginkább.

A stressz oldásának formája a kineziológia különböző ágaiban eltérő. Többek között használjuk a hagyományos kínai orvoslás ősi elemeit, mint a meridián rendszert (energiavezetékek, melyekhez érzelmek kapcsolódnak) az akupresszúrás pontokat, és a kineziológia fiatal tudományának eszközeit, mint a korregressziót, azaz visszatérést a múltba, a jelenbeli probléma előzményeinek felkutatására (hipnózis nélkül). Ezen kívül nagyon sok egyszerű mozgásos vagy vizualizációs-energetikai technikát, melyek otthon is elvégezhetők, sőt többnyire el is végzendők, megerősítő gyakorlatként.

Kineziológushoz nem szükséges folyamatosan járni, egy-egy probléma megoldására általában néhány alkalom elegendő. Öröm azonban viszontlátni azokat, akik később, akár évek múltán, más probléma kapcsán ismét felkeresik az embert, a közös munkában bízva, abból lendületet merítve a fejlődéshez és boldog élethez.

 

A fenti írás a LurkóVilág nyomtatott magazin 2011. tavaszi (V. évf. 1.sz.) számában jelent meg. Feltöltés dátuma a lurkovilag.hu óvodai portálra: 2012-08-08.



»  



'Gyermekpszichológia' rovat további cikkei:
Varázsjátékok, a Szocioemocionális Pedagógiai Terápia (SZPT) játékai az óvodai és az iskolai mindennapokban
Egy kis színes csakra bevezető (a színterápiához)
Színek titkai sorozat: Türkiz
Hasznosak-e a versenyek gyermekeink számára? 3. rész: tehetséggondozás / tehetség pont megkeresése
Vekerdy Tamás a gyermeknevelésről. Felkészülés a kamaszkorra. Szabadság. Önállóság.
Hasznosak-e a versenyek gyermekeink számára? 2. rész: kudarcok, stressz
Hasznosak-e a versenyek gyermekeink számára? 1. rész: énkép, önbizalom
Szorongó gyermek, szorongató nagyvilág
Bátortalan a gyerek?
Határok a gyerekek és a felnőttek világa között 1. rész: Meztelenség
Türelem - A fejlődés szeretetteljes átölelése
Újévi szösszenet: az Ünnepek levezetése
A dackorszak helye a gyermek és a szülő életében
Az óvodáskorú gyermek mágikus gondolkodásáról - Bábok és a mese
A kisgyermek és az alvás
Veszteség feldolgozás óvodás korban - költözés, válás
A gyermeki gyász - 2. rész
A gyermeki gyász - 1. rész
Veszteségek feldolgozási lehetősége kineziológiával
Hogy a családi nyaralás valóban élmény legyen...
Tűzoltó leszek, s katona - a szerepjátékokról
Testvérek, az elkötelezett életkísérők 1. rész
Testvérek, az elkötelezett életkísérők 2. rész
Szükséges-e a verseny gyermekeinknek?
Legyünk együtt a gyerekkel! De mikor, mennyit és milyen formában? 2. rész
Legyünk együtt a gyerekkel! De mikor, mennyit és milyen formában? 1. rész
Az érintés
Bábozni jó! 1. rész
Bábozni jó! 2. rész
Válás a családban 3. rész "Elvált szülők gyereke vagyok"
Válás 2.rész- Hogyan kezeljük a gyereket, ha már ténykérdés a válás?
Válás a családban, 1. rész
Testvérféltékenység? - "Anyu! Én mikor leszek olyan, mint Barnus?"
A csendben születő hang - avagy a belső hang kialakulása
Nézze vagy ne nézze? - A televíziózásról
A kisgyermek és a televizió
Ünnep - az ajándékba kapott idő
A mozgás öröme a kezdetektől...
Levél a Szülőknek az iskolaérettség kapcsán
Délutáni pihenő - óvodáskorban
Mese, egyidejűség, az idő dinamikája a gyermek világában
A család (szeretet-szolgálat)
A gyermek biztonságos terei
Játszóvá válni, játszótársnak lenni, játszani...
Az érintés fejlődésre gyakorolt hatásának kísérlete

Tetszett a cikk? Ajánld ismerőseidnek!
Megosztás

Szeretnél első kézből értesülni heti vezércikkünkről, legfrissebb híreinkről?
LurkóVilág hírlevél feliratkozás »

Csatlakozz: Facebook/LurkoVilag »





Az óvodás gyermek »

Környezeti nevelés »

Sport óvodáskorban »

Enneagram »

Érzelmi nevelés »

Tanulás - csak játékosan! »

Gyermekrajz »

Színterápia »

Kulturális nevelés »

Gyermekpszichológia »

Logopédia, beszédfejlődés »

Fejlesztőpedagógia »

Gyermeknevelés »

Zenei nevelés »

Jobbkezes vagy balkezes? »

Viselkedések, temperamentumok »

Asztrológia »

Családi történetek »


Óvodában, közösségben »

Óvodás leszek! Óvodakezdéshez tanácsok »

Panka óvodába megy! (szülői blog) »

Óvodai jelentkezés, beiratkozás »

Óvodai kirándulások »

Iskolakezdés - Leggyakoribb kérdések »

Óvodai nevelés »

Óvodai élet »


Szerves műveltség »

Szerzők, könyvek, szellemi nagyjaink »

Magyar ház »

Aranyalma Páros »

Viselet, öltözködés »

Ünnepeink az évkörben »

Baranta »

Népi játékok »

Jeles napok »


Egészséges óvodáskor »

Felső légúti betegségek »

Lúdtalp, bokasüllyedés, egészséges gyermekláb »

Adj neki sok gyümölcsöt, zöldséget! »

Hőségriadó! »

Homeopátia »

Gyermekgyógyászat »

Táplálékérzékenység, allergia »

Egészségmegőrzés télen »

Gyermek fogápolás »

Táplálkozás: egészségesen! »

Sóterápia »

Bach-virágterápia »

Milyen a jó gyerekcipő? »

Természetgyógyászat »


Kreatív sarok »

Gyerekzsúrok »

Találós kérdések »

Pipalisták »

Visegrádi Palotában gyerekkel »

Játékok - amikre nyáron van igazán idő! »

Vidám tél! »

Szent György hava: a sárkányos hónap! »

Lakásdíszek - Kreatív húsvét 2. »

Kreatív Tavasz »

Húsvéti tojások - Kreatív húsvét 1. »

Kreatív sarok - újrahasznosítás! »

Barkácsolós játékok »

Kreatív nyár »

Kreatív Arcfestés - állatminták »

Kreatív Iskolakezdés »

Farsangi jelmezek »

Rajzolgatós játékok »

Mozgolódós játékok »

Alkossunk ősszel is! »


Aktuális témáink

Farsangi hagyományaink »

Farsang az óvodáinkban »

Kreatív Tavasz »

Farsangi jelmezek »

Farsangi ételek »


ÓVODALÁNC óvodák írásai

Óvodalánc hírek »

Zenei nevelés óvodáinkban »

Egészséges életmódra nevelés »

Márton nap az óvodákban »

Ősz az óvodákban »

Adventi készülődés óvodáinkban »

Környezeti nevelés az óvodákban »

Mikulás várás óvodáinkban »

Víz világnapja az óvodákban »

Anyák Napja szép ünnepére... »

Farsang az óvodáinkban »

Madarak és fák napja - május 10. »

Óvodák születésnapja és óvodások születésnapja »

Óvodalánc ovik: szülők az óvodákról :) »

Mesterségek az óvodáinkban »

Hagyományőrzés az óvodában »

Sport az óvodáinkban »

Húsvétra készülődés óvodáinkban »

Mese az óvodáinkban »

Játék óvodainkban »

Művészeti nevelés óvodáinkban »

Dajkának, dadusnak lenni jó! »

Nemzeti ünnepeink »

Állatok világnapja az óvodákban »

Óvodai ballagás, évzárók »

Szüret és vásár az óvodában »

Közösségépítés az óvodák irányításával »

További írások »

Óvoda bemutatkozók »

Óvodalánc óvodák írásai »

Óvodalánc óvodák gyermekrajzai »