Iskolai nyílt napok, iskola-kóstolók, nyílt órák

Nagycsoportos óvodásod van? Akkor már biztos Nálatok is egyre gyakrabban merül fel az iskolaválasztás és az iskolára való készül?dés kérdése. Az alábbiakban az iskolai nyílt napokról, a gyerekprogramokkal egybekötött ?iskola-kóstolókról”, valamint a leend? els?s tanítók megismerésére szervezett nyílt tanítási órákról olvashatsz gyakorlati tudnivalókat.

Menjünk vagy ne menjünk?

Egyre több iskolában már évekre visszanyúló hagyomány a leend? kisiskolások és szüleik számára megrendezésre kerül? iskolai nyílt napok, amelyek remek lehet?séget nyújtanak arra, hogy az iskolát belülr?l is szemügyre vehessük. Ez kiemelten fontos akkor, amikor nincs még személyes tapasztalatunk az adott intézményr?l, pl. új lakóhelyre költöztünk, vagy els? gyermekünket iskoláztatjuk be.
Mindenképpen érdemes élni a lehet?séggel, hiszen ez nekünk szól! Az iskola által szervezett nyílt napok id?pontjáról és azok programjáról érdekl?djünk id?ben, nehogy tájékozatlanságunk végett maradjunk le róla.

Az iskolai nyílt napok több célt is szolgálnak:

  • Egyrészt jobban megismerhetjük az iskolát, annak atmoszféráját és m?ködését.
  • Az iskolai nyílt napok alkalmával számos fontos információt is megtudhatunk a tájékoztatások során. De remek lehet?ség lehet ez az ismer?s szül?kkel való beszélgetésre, tapasztalat-cserére is.
  • Sok esetben van lehet?ség a leend? els? osztályos tanítók megismerésére.
  • Gyermekünk számára is fontos mérföldk?, hogy ez alkalommal még ?kis vendégként” ellátogat leend? iskolájába, ami így egyre kézzelfoghatóbb lesz számára.

Leend? kisiskolásunkat vigyük-e magunkkal?

Az iskola-bemutatók el?tt érdekl?djünk, hogy a programra várnak-e gyermekeket, lesz-e külön gyermekprogram, vagy ennek híján van-e lehet?ség arra, hogy az iskola épületét gyermekünkkel együtt bejárjuk.
A legtöbb program gyermekek számára is nyitott, s?t, az egyre népszer?bb iskola-kóstolók éppen a gyermekeknek szólnak. Ennek keretében a leend? kisiskolásokat csoportokat bontják, majd különféle játékos feladatokat kell végrehajtaniuk az iskola egyes részein. Ezáltal a gyermekek megismerhetik az iskolát belülr?l is, amíg a szül?k vagy hozzájuk csatlakoznak, vagy külön tájékoztatáson vesznek részt.

Más a helyzet azonban az iskolai nyílt órákkal, amelyek valójában a leend? els?s tanítók bemutató tanítása a szül?k felé. A nyílt órákon jellemz?en sok érdekl?d? szül? gy?lik össze, ami zsúfolttá teszi az osztálytermet. A szül?k többsége általában nem csak egy órára ?ül be”, hanem egy vagy több tanítónak több óráját is meglátogatja. Ez fárasztó lehet egy kisgyermek számára, nem véletlen, hogy a nyílt tanítási órákra általában csak szül?ket várnak.

S végül a legfontosabb: mit válasszunk?

A kérdés helyesen inkább: kit válasszunk? Sokkal fontosabb gyermekünk leend? tanítójának személye, embersége, mint az, hogy adott iskolában milyen különórák vannak. A legtöbben a tanítónkra emlékszünk vissza, a vele kapcsolatos jó vagy rossz emlékekre, arra pedig már alig-alig, mi más is volt az iskolában. Nézzük az embert, és feltétlenül keressünk gyermekünk lelki alkatához, személyiségéhez valóban ill? pedagógust. Hiszen nem az a fontos, hogy decemberre vagy júniusra fog-e olvasni a lurkó, hanem az érzés, amit az iskolában tartózkodás kivált majd bel?le.

A fenti írás megjelenési dátuma a lurkovilag.hu óvodai portálon: 2012-02-19

Szerzői jogok

A LurkóVilág.hu honlapon megjelent írásokat a LurkóVilág felkérésére írták gyermekértő szakemberek, óvodapedagógusok és szülők.
Azok átvétele, másolása, más portálon való megjelenítése csak előzetes hozzájárulásunkkal lehetséges. 
Szerkesztőségünk elérhetősége: lurkovilag@lurkovilag.hu

Játékajánló

Csatlakozz Te is!

További írások, amik érdekelhetnek!
Levél a Szülőknek az iskolaérettség kapcsán

Levél a Szülőknek az iskolaérettség kapcsán

Kedves Szülők, Minden hatodik évéhez közeledő gyermek életében felmerül a kérdés, hogy fizikailag, érzelmileg, kapcsolatteremtő képességeiben és értelmileg egyensúlyban van-e önmagával. A maga természetességében alakuló belső fejlődés, integráltság megengedi e, hogy képes legyen kreatívan, önmagát jól használva egyedül és csoportban is jól játszani az óvodában, megfigyelhető-e, hogy érdeklődése egyre inkább a külvilág felé fordul, sokat tud és szeret tanulni a világból, s mindehhez képes viszonylag kiegyensúlyozott érzelmi állapotot biztosítani.

bővebben