Járunk együtt bevásárolni a lurkókkal? Ha igen, akkor ez a “Játszva megismerjük” társasjáték igazi móka lesz!

Szinte nincs olyan gyermek, akinek ne lett volna része vásárlásban. Valószínűleg mindegyikük számára ismerős a helyzet, és bevásárló listával is találkoztak már. Így otthonosan fognak mozogni e társasjáték világában, főleg ha a boltban ők is segédkeztek már a felírt árucikkek összegyűjtésében. Az eddigi passzív szereplők pedig a játékon keresztül megtanulhatják a különböző árucsoportok nevét, illetve hogy melyik üzletben mi kapható.

Egyszerű szabályok

A játék kezdetén lurkóink kiválaszthatják a bevásárlókocsit és a listát. A gyerekeknek tetszik az ismerős helyzet, élvezik, hogy eljátszhatják élményeiket.

A pörgettyű mutatja meg, melyik boltban kell éppen vásárolni. Finommotorikát fejleszt a mozdulat, amivel erősebbet, vagy gyengébbet pörgetnek, remélve, hogy a kiszemelt mezőn áll meg az iránytű.

Az üzlet képét egyeztetniük kell a listán szereplő termékekkel. Jó, ha meg is nevezik azokat.  Alkalom nyílik rövid beszélgetésre, információk átadására is: miből készül a sajt, a vaj, milyen illatszerboltot ismerünk, milyen készítmények kaphatók még ott, a hentesnek mi a feladata, milyen húsféléket árul, milyen ételeket készíthetünk belőlük?

Felsorolhatunk zöldségeket majd gyümölcsöket, elkülönítve ezzel őket egymástól.

Mit fejleszt a játék?

A gyűjtőfogalmak megnevezésével bővül a szókincsük, a kategóriákba sorolás által fejlődik a rendszerező készség, logika, emlékezet.

Matematikai tapasztalatszerzésre is nyílik lehetőség, megszámlálják, összesen hány árucikket kell összegyűjteniük és játék közben figyelik, még mennyi hiányzik a teljes listáról. Összehasonlíthatják egymás bevásárlókocsiját: kinek van több, kevesebb, ugyanannyi terméke.

További lehetőségek a játékban:

Memóriajátékként is játszható a leírás szerint, ekkor a kis kártyákat le kell fordítani majd visszafordítva egyenként kiválasztani a bevásárlólista szerint.

Nagyobb gyerekeknél nehezíthető a játék azzal, hogy a listát is lefordítják miután jól megnézték. Nagy figyelemkoncentrációt, pontos vizuális memóriát igényel így a feladat. A listát csak akkor szabad ismét megnézni, ha az összes rajta szereplő árut kiválasztották már a gyerekek.

Návay Mónika, óvodapedagógus, fejlesztő- és gyógypedagógus írása