Az Úton az oviba c. társasjáték nem annyira a célba jutásról, sokkal inkább az oda vezető útról szól. Mi történik útközben? Kikkel találkozunk? Csupa színes kaland és váratlan fordulat, amelyben a Bogyó és Babóca mesékből ismert szereplőkkel találkozhatunk!

Eszközök

A játéktábla a Bogyó és Babóca meséiből már jól ismert Bartos Erika rajzai fogadják a játékosokat. A játéktáblán végigkanyarog az óvodába vezető út, amit a táblába szúrható hét kiegészítő elem tesz még varázslatosabbá. Az út mezőkből áll, amelyek közül 22 mezőt egy-egy kis rajz jelöl. Ezek az óvodai jelekhez hasonlóak, találhatunk itt például szőlőt, szivárványt, katicát, almát, csigát, és még sok egyebet. A játékszabályból megtudhatjuk, hogy egy-egy rajzos mezőre lépve mi a teendőnk!

A játékhoz továbbá 4 színes fabábú és egy dobókocka is tartozik.

A társasjáték szabálya

A játékot 2-4 fő játszhatja. A hagyományos táblás társasjátékok mintájára, itt is a játékosok egymást követően dobnak a dobókockával, majd a kapott szám szerinti értéket léphetik a táblán. A kis óvodai jelekkel jelölt mezőkön pedig feladatok várnak a játékosokra.

Attól függően, hogy milyen mezőre lépünk, lecsúszhatunk a szivárványcsúszdán, szőlőt csipegethetünk Ugrival, a szöcskével, vagy éppen mogyorót szedhetünk Mókus Regővel? Ismert helyszínek, ismert szereplőkkel, Bartos Erika megszokott bájos rajzainak környezetében.

A játékban a kicsik jót is tehetnek! Vannak mezők, amikre lépve segítenünk kell a szereplőknek. Visszaszaladhatunk a szamócáért, amit Lili, a rózsabogár ejtett ki a kosarából, vagy éppen a vödörért, amit Döme felejtett Csiga Csabánál?

A kis képes mezőkön utasítást is kapunk, ami gyorsítja vagy lassítja az utunkat: újra dobhatunk vagy kimaradunk, néhány mezőt előre vagy néhány mezőt hátra léphetünk. A játék végén mindenkit Dongó óvó néni és Pettyes Futrinka dadus néni vár az óvodában.

A játékban rejlő fejlesztési lehetőségek

A játék megtanít a szabálykövetésre, hiszen minden játékosnak be kell tartania a dobás sorrendjét és meg kell várni, míg az előttünk lévő játékos is lép.
A játék során számos alkalom adódik az emlékezőképesség és a beszédkészség fejlesztésére is! A legfiatalabb játékosra bízhatjuk azt a feladatot, hogy megnevezze a mezőkön szereplő kis képet, amennyiben arra valaki rálépett. Pár forduló lejátszása után a gyerekekre bízhatjuk azt is, hogy elmondják, hogy az adott képhez, milyen történet társul, és hogy mi a játékos feladata ebben. A játék végén pedig érdemes arra is időt fordítanunk, hogy minden játékos elmesélje, mi történt vele útközben, kinek segített, kivel találkozott.
Jó, ha úgy játsszuk, hogy a játék nyertese mindenki, aki célba ér, vagyis a bábujával beér az óvodába! Kár lenne az úton ?versenyfutást? rendezni, inkább arra figyeljünk oda, hogy ki, kinek tudott segíteni útközben, és hogy kit milyen jó élmény ért a játék során.

Az óvodába már beért játékosokat biztassuk arra, hogy szurkoljanak a még úton lévőknek! Ezzel sokat tehetünk az érzelmi intelligencia fejlesztéséért, a versengés helyett.

A fenti írás megjelenési dátuma a lurkovilag.hu óvodai portálon: 2016-08-28