Igazi tavaszi, szabadtéri, fiús játék, amely legalább 10, de akár 40 gyerekkel is játszható.
Adj király, katonát! játékszabály
A gyerekeket két csoportba osztjuk. Az egy csoportba tartozó gyerekek megfogják egymás kezét és a másik csoporttal szemben felsorakoznak. A két csoport között 10-20 lépés legyen a távolság, a rendelkezésre álló hely szerint.
A játék elején az egyik csapat átkiabál a másiknak: „Adj király katonát!”
A másik csapat így válaszol: „Nem adunk!”
„Akkor szakítunk!”
„Szakíts ha bírsz!”
„Kit vársz?”
Itt a védekező csapat megnevez valakit a támadó csapatból.
A megnevezett gyerek nekifut az ellenség láncának. Amennyiben át tudta szakítani a kézfogást, akkor az átszakított játékosok közül az egyiket átviheti magával a saját csapatába. Amennyiben „fennakadt” a kézfogáson, akkor oda kell beállnia. A játék az eddig védekező csapat támadásával folytatódik.
A játék akkor ér véget, ha az egyik csapatban csak egy gyerek maradt. A játék során ügyeljünk arra, hogy ne történjen sérülés egyik csapatban sem.
A játék változatai:
A két csapatban választhatunk egy-egy királyt is. A játék során, ha az egyik csapat királyát meg tudja nyerni magának a másik csapat, akkor az a játék végét jelentheti.
A mondóka Borsod megyei változata (Forrás: Forrai K.gy. 1952.):
„Adj király, katonát, ha nem, pedig magad gyere át!”
A fenti írás megjelenési dátuma a lurkovilag.hu óvodai portálon: 2013-03-08