Az ajkai Katica Óvodában nagy hangsúlyt fektetünk a környezettudatos életmód kialakítására. A Víz Világnapját Óvodánkban minden évben kiemelten fontosnak tarjuk, és hisszük, hogy már ilyen kicsi korban meg kell tanítani a gyermekeknek a víz fontosságát, értékét.
Közel két héten át gyermekeinkkel különböző tevékenységek keretében jártuk körbe a víz tulajdonságait, felhasználhatóságát.
- Készítettünk tablókat Magyarországon élő vízi állatokról, növényekről.
- Gyűjtöttünk vízzel kapcsolatos találós kérdéseket
- kóstoltunk különböző ízesítésű vizeket.
- Megnéztük, melyek azok a tárgyak amik elsüllyednek a vízben, megbeszéltük ennek okait.
- Különböző kísérleteket végeztünk növényekkel.
- Megismerkedtünk a vízi közlekedési eszközökkel, azok tulajdonságaival.
- Hajtogattunk papírhajókat, készítettünk parafa dugóból tutajokat, színes halakat festettünk buborékfújás technikával, kavicsokat festettünk.
- Az újrahasznosítás elvét is figyelembe véve műanyag palackokból buborékfújót készítettünk.
- Elsétáltunk az városi Csónakázó Tóhoz, ahol megtekintettük és megetettük a kacsákat. Kavicsokat szedtünk,melyekből másnap saját tavat építettünk a szőnyegen.
- Zenés- mozgásos percek keretén belül táncoltunk a csobogó patak hangjára, majd hirtelen háborgó tengerré változtunk mind ezt különböző leplek, anyagok segítségével.
- Horgászboltba is ellátogattunk, megismerkedtünk a halászáshoz szükséges eszközökkel, peca botokkal, majd visszatérve csoportunkba elkészítettük a saját kis horgász felszerelésünket. Miután kifogtuk az arany halat, mindenki kívánhatott egyet a halacskától, majd jelképesen visszaengedtük a folyóba.
- Majd a hét zárásaként ellátogattunk a tanuszodánkba, ahol a vízhez szoktatással ismerkedhettek meg gyermekeink.
Igazán tartalmas két hetünk volt arra, hogy gyermekeinkkel megismertessük a legdrágább kincsünk hasznosságát, értékét és tulajdonságait!
Nagyné Bauer Tünde
Kovácsné Marton Lívia
óvónők
(L.E. szerk: Úgy látom, nem csupán a fizikai érzékelésre koncentráltak az óvónők, hanem alaposan megmozgatták a gyerekek elméjét is a vízzel kapcsolatban, továbbá a víz különféle hangjaira történő figyelem ráirányítással a lelküket is! A testi-lelki-szellemi részek elérésével az egyensúlyt, az EGÉSZ-séget érték el egyik alap-elem, a víz révén.)
Kovácsné Marton Lívia, Óvodapedagógus írása
A fenti írás megjelenési dátuma a lurkovilag.hu óvodai portálon: 2013-04-03